miercuri, 11 martie 2015

Dacă aș fi președinte..



Fapt 1
Luați 1000 de cetățeni români (aproape la întâmplare).
Spuneți-le să scrie următoarele: “Am primit. Data de azi. Semnătura.”
Rezultatul va fi uimitor. Dar nu în sensul bun.

Fapt 2
Întâmplător, din click în click și din pagină în pagină, am ajuns pe youtube pentru a vizualiza un clip anti ACTA. Nu intru în detalii despre ce înseamnă, ce ar trebui să știm și ce ar trebui să nu facem.
Pentru cei care nu știu, cea mai haioasă rubrică din tot youtubul este secțiunea de comentarii.
Mulți și multe, care-și expun părerile.
Acolo am găsit asta:

“fututzi htistosu matii ACTA!! cine teo fi inventat ........!!
Sami bag ......ca cei de la ACTA sunt rasisti nu ar trebuii sa n-e i-a internetul
ACTA n-e scaoate netu si platim netu!!
ACTA jos”

Ignorați limbajul. Este prezentat doar cu scop teoretic.
Se tot „bate monedă” pe faptul că tinerii din ziua de azi nu mai știu să se exprime corect în scris (Fapt 2). Dar problema (despre care nu se prea vorbește) este mult mai gravă  în rândul persoanelor „mai în vârstă” (Fapt 1). Ca să mă exprim delikat delicat. Menționez că am testat primul exemplu în campania POAD 2014. Peste 50% dintre persoanele în vârstă au scris greșit într-un fel sau altul, invocând: Lasă maică, că eu îs bătrân/ă.

Dacă aș fi pentru o zi președinte aș da o singură lege, pentru că probabil nu aș avea timp de mai mult.

Lege:
Fiecare cetățean român are obligația de a scrie (a caligrafia) o pagină în format A4 în fiecare lună.

PS:
1. Toți mai facem greșeli iar eu nu fac excepție de la regulă.
2. Știu că finlandezii vor renunța la scrisul de mână și că statul român cochetează cu ideea manualelor digitale și a abc-ului pe tabletă, dar eu aș mări veniturile cu 25% celor care la finele anului ar avea 12 coli scrise fără greșeală.


Atât.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu