joi, 13 iunie 2013

4 ore de asteptare.


E deranjant cand ceva sau cineva iti da planul peste cap.
Mi s-a intamplat recent o asemenea situatie, si intr-un moment de “futu-i ma-sa” am decis sa-mi petrec acele 4 ore in parc. You know, aer curat, verdeata, banci, oameni, intamplari, statui, fantani arteziene, porumbei…etc…
Deosebit!

As fi putut sa ma plimb prin capitala, sa-i vizitez frumusetile...ca un provincial plin de tristeti cum ma aflu, vorba lui Baniciu.
Nu. M-am incapatanat sa merg in parc. De fapt am fost in 2 parcuri. Parcul Cismigiu, despre care n-am sa scriu nimic, fiind arhicunoscut si pomenit, si parcul Titus Ozon. Ferdinand colt cu Gara Obor.

Experienta mea cu parcul este mai mult decat modesta. Nu-mi place sa merg pe jos, si merg doar atunci cand n-am incotro, si n-ai sa ma auzi niciodata spunand: ”Hai sa ne plimbam!”, sau… si mai rau…:”Hai sa ne plimbam prin parc!”
De cate ori ma “scotea” sotia din casa cu directia stabilita spre parc, in 99,99% din cazuri ajungeam pe terasa. La bere.  Cu consimtamantul ei si cu ea alaturi, bineinteles. Cine-a pus carciuma-n drum….nu mai e nevoie de continuare.
Acum, pentru ca ea e plecata din tara, merg direct pe terasa, fara pretentia ca vreau sa merg in parc.

Sa revenim.
Si ma asez eu pe o banca, la umbra. Si bag in functiune B. Glasses, plus filtru gandirii mele insotit de spiritul de observatie destul de ascutit, pentru sau din cauza varstei mele.

Banca din parc pe care am stat
Avea lemnul foarte uzat, 
Eram foarte obosit
Dar n-am putut sa dorm nici un pic...
Da, da, 
Era
Multa lume care se-agita.

Parcul de-obicei e un loc linistit, 
Aici era un zgomot cumplit, 
Toti venisera sa faca ceva, 
Nici unul dintre ei nu se odihnea...
Da, da, 
Era
Multa lume care se-agita.

Oamenii citesc ziare, 
Cumpara de mâncare, 
Peste tot e foarte mare îmbulzeala, 
Fata frumoasa e-n înghesuiala...
Da, da, 
Era
Multa lume care se-agita.
 (Parcul - Alexandru Andries)

Am vazut:
-cum se doarme in iarba cu capul sprijinit pe un bidon de 2l plin cu apa,
-cum o “doamna”, careia ii mai lipsea cam un metru din inaltime pentru a fi considerata “bine”, isi repara pantofii,
-cum un grup de pensionari respectabili se opreau politicosi din discutiile lor zilnice atunci cand pe langa ei trecea vreo mamica insotita de caruciorul din dotare, aruncand priviri nevinovat-admirative,
-cum oamenii mananca, citesc, fumeaza,
-cum  au trecut cateva masini de pompieri ai caror ocupanti se imbracau din mers, in graba catre locul faptei,
-un caz de discriminare,

Squeeeeeeeeaaaakkkkkkk .....Nu stiu sa imit in scris zgomote, dar aici ar fi fost un zgomot de vinil.

Come again?...Go back..Rewind….
Un caz de discriminare.
Da. Ati citit corect.
Ziua in amiaza mare, un caz de discriminare.

In parc sunt vreo 50 de banci, din care 80% erau ocupate de cetateni romani, 3 banci erau ocupate de cetateni de etnie rroma, iar restul erau libere.
Pe aleile parcului a aparut un cersetor, mai in varsta si de etnie rroma, care a trecut(cersind) pe la toate bancile ocupate, mai putin pe la cele pe care stateau cazati cetatenii de aceeasi etnie cu el.
WTF?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu