marți, 11 martie 2014

Imaginaţia.

Imaginaţia este cea mai importantă capacitate pe care o poate avea fiinţa umană. Părerea mea. Poate vă gândiţi la cu totul altele, şi aveţi dreptul să o faceţi, dar eu cred că fără imaginaţie, printre altele,  nu am fi progresat defel.

(Sau cum a spus cineva fără imaginaţie: „Fără imaginaţie viaţa e pustiu.”)

*Hai, sa spunem una dintre cele mai importante, pentru cei a căror meserie de bază este contrazisul, deşi nu e musai să fiţi de acord cu mine.

Conform Dexonline  imaginaţia este capacitatea omului de a crea noi reprezentări …etc… citiţi voi acolo definiţia.
La ce ne foloseşte imaginaţia (dacă o avem)?

Primul lucru care mi-a venit în minte, şi despre care scriu aceste rânduri, este următorul:
Cum am putea citi noi o carte daca nu am avea imaginaţie?
Desigur, întrebarea firească şi cumva soră cu precedenta este: 
Cum s-ar putea scrie cărţile fără imaginaţie? Logic nu?
Dar mă voi concentra, nu foarte tare, pe citit.
Imaginaţi-vă cum aţi putea citi o carte, oricât ar fi ea de simplă, fără ajutorul imaginaţiei.
….
Aşa e. Nu puteţi.
Şi mă gândesc la vremurile de demult, atunci când nu existau aşa de multe surse de informare cum sunt azi. Atunci trebuia să-ti funcţioneze imaginaţia bine de tot. Nu că acum n-ar trebui să funcţioneze, dar acum avem internetul, care poate contribui substanţial la completarea imaginii pe care ne-o facem despre ce este scris intr-o carte.
Având in vedere că în ultima vreme citesc aproape în totalitate cărţi în format e-book sau pdf, mi-am format obiceiul de a căuta pe internet orice îmi provoacă cel mai mic semn de întrebare. Despre persoane, fapte, atitudini, evenimente, definiţii…ş.a.m.d.
Nu de alta, dar e bine din când în când să mai adăugăm cunoştinţe noi in cutia „ucrainiană” cum spunea altcineva cu foarte multă imaginaţie.

PS:
1.În opinia mea, singura carte care poate fi citită fără imaginaţie este cartea de telefoane.
2.Incredibil sau nu, sunt destui oameni fără imaginaţie, şi asta se vede pe faţa lor. ;)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu