joi, 10 iulie 2014

The Walking Dead - Game

Azi am terminat de jucat „The Walking Dead”.
5 episoade.
De mult nu mi-am mai petrecut timpul liber jucându-mă la calculator.
O să spuneţi: Ce mare brânză realizare?
Este. Şi vă explic şi de ce.
Întâi de toate, mereu am fost fanul jocurilor de tip FPS şi al NFS. În afară de Starcraft, pe care l-am jucat destul de prost şi pe care nu l-am terminat, nu am văzut în faţa ochilor decât pistolul şi volanul. Poate am fost prea leneş sau prea tâmpit pentru strategie sau RPG.

Acum, ce m-a determinat să-l joc?
Asta:
„This game series adapts to the choices you make.
The story is tailored by how you play.”

Sau, mai pe româneşte, povestea se suceşte după tine. După alegerile pe care le faci.

„Ete na!” mi-am zis eu şi am purces la treabă, având în vedere că am vârsta necesară. 

Şi m-am pus pe luat decizii ce urmau să influenţeze viaţa oamenilor virtuali din jurul meu.
Şi am fost împăciuitor, onest, rău, grijuliu, am sărit în ajutorul lor sau i-am lăsat baltă, am ucis ca să nu fiu ucis sau am salvat vieţi şi, exact cum mi s-a spus de la început,  toate deciziile mele au influenţat în bine sau rău pe ceilalţi. De unii dintre ei nu mi-a păsat prea mult şi n-am avut nici o remuşcare.
Ei, dar orice am făcut, n-am putut sub nici o formă să o salvez pe Carley. De care mi-a păsat mult de tot. Orice am încercat (şi am încercat de vreo câteva ori), orice am spus sau am făcut, a fost inutil. Ea a murit de fiecare dată împuşcată de Lily.
Am reluat episodul de la început, am cumpănit faptele şi am gândit de trei ori înainte de a deschide gura, şi de fiecare dată am trăit cu speranţa că am reuşit să o ţin în viaţă.
Şi de fiecare dată am fost trist atunci când Lily îi zbura creierii.
Şi atunci, mă întreb şi eu:

Cum plm să iei decizii în viaţa reală când habar n-ai ce se va întâmpla şi ce consecinţe vor avea deciziile tale, ştiind că viaţa nu e un joc şi că nu poţi relua episodul dacă ai bulit-o?

Ce am învăţat eu din acest joc:
1.E foarte greu să iei decizii.
2.E foarte greu să iei decizii care să mulţumească majoritatea membrilor unui grup.
3.Nu există decizii bune sau rele. Totul ţine de conjunctură.
4.Unele lucruri nu pot fi schimbate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu