luni, 23 martie 2015

În natură.


Mda. Uimiți-vă! Că și eu m-am uimit pe mine însumi.
În cercul “alor mei”, (care cuprinde amici, prieteni, rude, cunoștințe, colegi de muncă) sunt cunoscut drept sedentar. Adică Ză Sedentarul.
Nu fac absolut nici un sport. Și nu cred că se auto include aici ridicatul din pat, mersul pe jos la și de la serviciu (doar atunci când nu am bani de benzină) și urcatul scărilor până la etajul 4.
Nu frate.Eu nici măcar nu vorbesc despre sport și nici nu-mi propun așa cum își propun alții: “Trebuie să ies la alergat. Cum se mai încălzește un pic…cum ies.”
Nu. Singura mea legătură cu sportul este că mă uit pe Eurosport. Dar și aici e cu schepsis, pentru că mă uit doar la snooker, curling și în general sporturi de nișă. Nu tu tenis, nu tu fotbal, ca orice om serios.
Dar duminica asta, așa cum spuneam la început, m-am uimit pe mine însumi și am ieșit în natură. Sau mai precis am fost în Parcul Municipal Onești. De obicei drumul și totodată intenția de a merge în parc se termină pe prima terasă cu bere la halbă din drumul meu către parc.
Acum am abordat altfel problema. Nu prea a ținut de mine și am ales un traseu ocolitor (cu mașina). Așa am reușit să evit terasele cu bere la halbă.
Pentru cunoscători (a.k.a oneșteni get-beget sau orice altă persoană care a fost de mai mult de două ori în parcul menționat) traseul include obligatoriu mersul la lac.
“Să vedem rățuștele și peștișorii…”
Deși mă dureau picioarele după primii pași și nu m-am abătut de la traseul obligatoriu, n-am văzut peștișorii din cauza apei de un maroniu închis. În schimb am văzut două țestoase și vreo zece rațe. Acufiecare le știe pe ale lui, dar eu n-am înțeles de ce un rățoi (așa mi s-a spus, nu știam să fac diferența) îi alerga pe ceilalți rățoi. Dar nu așa, îl lăsa pe unul îl lua pe altul.
Ciudat. Erau destule rațe pe lac. ;)

De ce v-am ținut eu ocupați până acum?
Pentru că eu am o nedumerire. Căutând pe net o fotografie sugestivă cu parcul, am dat peste asta:


Oare chiar așa îi spune? Că eu "habar nu știam", deși locuiesc în Onești de 40 de ani.
Și chiar așa…de ce s-ar intitula Parcul Libertății?
Ce are libertatea cu parcul? Sau invers.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu