joi, 10 aprilie 2014

A dărui.

.Acum cativa ani am primit cadou cu computer Apple. Nu era ziua mea, dar Omul respectiv facea gesturi de genul asta destul de frecvent. Pur si simplu el si soția lui....dăruiau. In momentul ala visul meu era deja implinit. Habar n-aveam la vremea aia "cu ce se mananca" un mar informatic si colac peste pupaza si muscat dar visam la unul.
Acum aproape 3 saptamani am primit cadou o masina, si iar nu era ziua mea.
Dar Oamenii astia (altii) fac gesturi de genul asta.
Acum sa nu credeti ca primii doi au in toate buzunarele Mac-uri, iar cei doi din urma(!dar nu ultimii, sper) au in maneca cate o masina.
Ma gandesc acum la expresia "a darui" si cum a ajuns ea sa fie asociata pe nedrept doar cu cazurile "sociale" in care tot felul de cerșetori, puturosi, betivi, fara servici si cu multi copii primesc ajutor. Pe unde te uiti prin mass-media vezi doar campanii in care esti invitat cu frumosul sa daruiesti din puținul tau.
Asa-i ca dati bani la cersetori?
Stiu ca va e mila ca n-au ce manca, dar stiti ca 99,99% dintre ei n-au muncit nici măcar o zi in viata lor? Știți ca unii au vârsta voastră care aveți deja 5-10-20-x ani de munca cu carte de munca? Nici macar una. Si nici nu au de gând asa cum fac oamenii obisnuiti.

Știți ce au in comun toti cei patru prezenți in mini povestea asta?
Nici unul dintre ei nu da bani la cerșetori. Nu sunt capabili sa dea 50 bani sau 1 leu la un cerșetor, dar pot sa dăruiască un computer scump sau o mașina.

Atentie:
Nu fac reclama la produse. Fac reclama la oameni si încerc sa trag un semnal de alarma. 
A dărui nu înseamnă a încuraja ne munca asa cum faceți toti cei care dați bani la cerșetori.
1. Nu ma laud cu ei, dar am avut ocazia sa-i cunosc. 
2. N-am niciun merit, doar ca s-a întâmplat sa fiu acolo la momentul potrivit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu